Orkar ingenting

Jag är trött. Jag är sjuk. Jag har huvudvärk. Jag orkar inget. Och jag har ont i magen.
Ingenting är som det ska. Ingenting är som det brukar.
Känslorna känns tunga, och jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Jag vill bara vara hemma. Ta det lungt. Och inte behöva plugga.
Men så skönt kan jag inte ha det.
Men hemma kan jag iallafall vara.
Men sen kommer det här med pluggandet.
Det känns som ett evigt pluggande, och även fast man pluggar, så får man fler uppgifter.
Hela tiden.
Det känns så onödigt. Eftersom det ändå inte får något stopp.
Jag känner att jag missar så mycket om jag är sjuk.
Jag vill inte vara sjuk.
Jag har för mycket press.
Men jag har börjat intala mig att jag ska vara nöjd med det jag får.
Jag får det betyget jag får helt enkelt.
Och bara jag känner att jag har jobbat, så blir det nog bra.
Hoppas jag.
Och tror jag.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0