Gymnasie

Allt det här med gymnasieval börjar att närma sig och det börjar också att lägga sig på rätt plats. Jag börjar bli sugen på samhällsvetenskapsprogrammet med profilen Media och Journalistik. Det verkar vara något för mig och jag kände att det klickade någonstans inuti mig när jag läste om profilen.

Jag känner mig absolut inte stressad längre. Allt har lagt sig, även fast jag måste plugga hela tiden.
Jag tar det bara lungt och försöker ta allt som det kommer. Och helt seriöst, så funkar det jättebra. Jag känner mig till och med stolt över mig själv. Helt fantastiskt!
Allt flyter på. Som en röd tråd i en berättelse. Som en rak linje som bara kan gå bra. Som bara kan vara helt rak.
Jag förstår knappt att det är jag som känner såhär, eftersom det är så ovanligt för mig.
Det känns som om problemen finns, men att jag ändå inte behöver ta tag i dom som jag alltid annars brukar göra.

.

Kommentarer
Postat av: Anonym

va underbart det låter! njut! / klara

2008-11-11 @ 10:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0