Verkligheten är dryg

Människor kan bete sig så dumt. Så patetiskt.
Vissa slänger ur sig saker. Som är så onödigt att ta upp.
Alla är inte perfekta. Det är ju det vi försöker övertala oss själva.
Man kan inte vara perfekt.
De man älskar, måste man hålla hårt i.
Man överger inte sina närmaste kompisar.
Men vissa människor som beter sig dumt, börjar efter ett tag ta sin kompis för givet.
Och det är då som såren börjar skava.
Det är då som problemen visar sig.
Och det är då som man måste göra något åt det.
Kämpa. Visa. Försöka.
Men efter ett tag så orkar man inte.
Om det inte händer något.
Det känns så meningslöst då.
Men även fast sår är upprivna, problem finns framför mig och jag gör något åt det,
så känner jag mig jobbig.
Irriterande. Störande. Ivägen. Jag skapar problem.
Men jag ignorerar. Och jag försöker göra allt för att visa vad du betyder.
Allt.
Och jag börjar nästan tro att du gör samma sak?
För du säger. Du visar. Du leder. Du kysser. Du älskar mig.
Så jag ignorerar problemen. Jag har dig. Det vet jag.
Jag behöver inte ta tag i något som känns dumt.
Men den dagen som det behövs. Så gör jag det på en gång.
För jag vill ha dig. Och jag har dig. Och du förstår nog inte hur mycket du betyder för mig älskling.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0