Hopplöst försök

Varför frågar jag frågor som jag inte vill ha svar på? Varför tar jag reda på saker som jag egentligen inte vill veta? Mår jag bättre? Nej, verkligen inte. Varför får jag veta värdelös information som bara gör mig illa? Alltid samma sak. Alltid.
Men varför? En fråga som kanske inte har något vettigt svar. En fråga som är värdelös helt enkelt. Onödig. Så varför finns den alltid där? Varför, varför, varför? Jag förstår inget. "Varför" är det ända jag kan komma på till mitt försvar. Ett försvarslöst försvar. Onödigt. Hopplöst. Finns det någon chans? En liten kanske? Vet inte. Varför jag är så lättpåverkad, är något som jag gärna vill veta.
Värdelös information kan såra. Men jag måste skärpa mig. Jag får inte. Får inte ramla. Benen är svaga, men jag måste hålla mig uppe. Det har ju gått än så länge? Men varför kan jag inte få svar på frågan? Varför?


Kommentarer
Postat av: A Wild Strawberry (Tusse)

Vet inte exakt vilken din fråga är, men så långt jag kan se så har jag samma frågor till mej själv och jag har även mina svar . . Problemet är att ingen annan förstår, du måste komma på det själv. Jag har just gjort det genom att läsa hela din blogg.
Jag måste bara berätta att jag är ledsen att jag inte funnits särilt mkt för dig på senaste tiden, men jag har inte funnits för mig själv heller . .
Jag älskar dig Tuss, och jag hoppas att du redan visste det . . föralltid . .

2008-02-08 @ 21:52:30
Postat av: Your eternal lover - sophie <3

Du frågar mer än du vill veta för att det är mänskligt. Människan vill alltid ha mer.

2008-02-21 @ 22:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0