The day is special because of you

En dag, En plats, Ett rum.
En dag som betyder då mycket.
En plats som alltid kommer att vara vår.
Och ett rum där allting har kommit fram.
Dagen är idag.
27:e.
Månadsdag. Sam och Sofia.
Det är en så bra siffra. 27.
Om man tar 7 till exempel.
Det finns 7 dagar på en vecka, våran månadsdag innehåller en 7:a,
jag har nummer 7 på fotbollströjan.
Och den 7:e juni åker jag och Melinda till Turkiet.
Och 2.
Man behöver vara 2. Man behöver en kompis.
Man behöver en partner.
Förstår du?
10 månader.
Så värdefull tid.
Världens bästa tid.
Jag kommer ihåg allt så väl. När det blev vi. Hela den dagen hade jag en kittlande känsla i hela kroppen som vägrade att sluta. Och det har jag fortfarande. En special känsla till dig. Som jag aldrig har känt förut. Som bara är din. För jag är din.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0