Good things really happens

Du fyller all tomhet när jag är med dig. Jag känner mig fri. Jag blir så glad runt dig. Du är livsglädje. Min livsglädje. Du vet det va?
Allt går steg för steg. Trappsteg för trappsteg.
Vi kommer högre upp, mot solen, mot glädjen. Vi, tillsammans.
Allt har gått galet på senaste tiden.
Men tankar leder mig till bättre situationer. Dom leder mig till bättre dagar. Jag mår mycket bättre av sol. Jag blir stark. Men det kanske bara är jag som inbillar mig.

Du gör allt så bra. Mycket bättre än vad jag trodde.

Det har blivit en annan du på senaste tiden. En bättre du.
Jag vet att jag har krånglat till allt. Och jag känner skuld. Stor skuld. Jag vet bara inte vad jag ska göra när du blir sådär. Det är alltid då som det flyger ord mellan oss.
Jag vet inte vad som händer med mig i dom stunderna. Allt försvinner. Och jag tänker bara på sorg. Det är då som du får allt från mig, på dig. Jag vet inte varför. Snälla förlåt. Jag ska skärpa mig. För tankar leder mig framåt. Till bättre tider då dom där utbrotten inte finns.
Dom finns för att jag är rädd att förlora dig. Men inte bara. Det finns något mer som inte går att förklara. Det är känslor med hopplösa ord som får hela historien att låta meningslös. Jag kan inte berätta. Förlåt. Men orden finns inte. Dom kan inte beskriva något som jag inte kan få fram. Det går bara inte. Det kommer alltid att vara något som jag bär med mig. Även fast jag kanske inte vill. Men det finns inte rätt ord. Och om jag skulle försöka skriva, så låter det bara fel. Jag har försökt ganska många gånger. Men det låter som om jag mår jätte dåligt, även fast jag absolut inte gör det. Orden har ingen mening. Inget kan beskriva.
Förlåt. Om jag gör det jobbigt för dig. Men tankar leder mig framåt. Och dom kanske gör så att det här inte finns längre. Kanske.
Alla tankar får allt att öppnas upp. Allt blir så klar framför mig.
Men det är det inte nu. Allt har trasslat ihop sig. Ingenting går att förstå längre. Inte helt klart i alla fall. Jag behöver se allt från ett annat perspektiv. En ny vinkel. För att förstå bättre. Då kommer allt att bli bra. Tror jag. Hoppas jag.
Mitt hopp kommer aldrig att försvinna. Det kommer alltid att finnas där. Även om vi faller.
Jag vet att allt går om man bara vill. Eller hur?
 
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0